Fauske bibliotek

Opplæring i matematikk: for elever med matematikkvansker og andre elever
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Opplæring i matematikk: for elever med matematikkvansker og andre elever
Språk
  • Språk: Norsk
Hylleplassering
  • 371.9044 H
Eier
  • Fauske
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2002
Noter
  • Mange elever syns matematikk er vanskelig. Forfatteren fokuserer på opplæringsprinsipper for elever med matematikkvansker, en opplæring som godt kan brukes på alle elever. Hun gir en innføring i prinsipper for planlegging og gjennomføring av god matematikkopplæring, og boken henvender seg til lærere, lærerstudenter og spesialpedagoger med arbeid i skolen. Forfatteren legger vekt på oppøving av innsikt, forståelse og ferdighetstrening i grunnleggende matematikk. Målet er at elevene skal oppnå funksjonelle matematikkunnskaper. Opplæring i matematikk er forankret i forskningsbasert teori som gir grunnlaget for det praktiske undervisningsopplegget. Med teorien som referanseramme får leseren innsikt i pedagogiske prinsipper for matematikkopplæring, illustrert ved beskrivelser og arbeidsmåter. Forfatteren ta utgangspunkt i ulike årsaksfaktorer for matematikkvansker. Hun gjennomgår diagnostisering og bruk av tester, differensiering av matematikkopplæringen i vanlige klasser, motivasjon og selvoppfatning, språkets betydning i og for opplæringen og bruk av IKT som læremiddel. Bibliografi: s. 155-166
ISBN
  • 82-02-21819-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000      am
*00142391
*007  
*008070216 20022002       a     a    00nor 2
*015  $a0129882$bBIBBI
*019  $avoksne$bl
*020  $a82-02-21819-5$bh.
*08231$a371.90447$zh
*090  $c371.9044$dH
*096  $a371.9044 H
*100 0$aHolm, Marit$jn.
*24510$aOpplæring i matematikk$bfor elever med matematikkvansker og andre elever$cMarit Holm
*260  $aOslo$bCappelen Akademisk$ccop. 2002
*300  $a166 s.
*505  $aBibliografi: s. 155-166
*520  $aMange elever syns matematikk er vanskelig. Forfatteren fokuserer på opplæringsprinsipper for elever med matematikkvansker, en opplæring som godt kan brukes på alle elever. Hun gir en innføring i prinsipper for planlegging og gjennomføring av god matematikkopplæring, og boken henvender seg til lærere, lærerstudenter og spesialpedagoger med arbeid i skolen. Forfatteren legger vekt på oppøving av innsikt, forståelse og ferdighetstrening i grunnleggende matematikk. Målet er at elevene skal oppnå funksjonelle matematikkunnskaper. Opplæring i matematikk er forankret i forskningsbasert teori som gir grunnlaget for det praktiske undervisningsopplegget. Med teorien som referanseramme får leseren innsikt i pedagogiske prinsipper for matematikkopplæring, illustrert ved beskrivelser og arbeidsmåter. Forfatteren ta utgangspunkt i ulike årsaksfaktorer for matematikkvansker. Hun gjennomgår diagnostisering og bruk av tester, differensiering av matematikkopplæringen i vanlige klasser, motivasjon og selvoppfatning, språkets betydning i og for opplæringen og bruk av IKT som læremiddel.
*650 1$aMatematikk$0spesialpedagogikk$1371.90447$1371.9044$2BS
*850  $aFauske
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerSamlingHylle
Ex1Tilgjengelig Fauske voksen 371.9044 H