Forfatter
Tittel Opplæring i matematikk: for elever med matematikkvansker og andre elever
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Mange elever syns matematikk er vanskelig. Forfatteren fokuserer på opplæringsprinsipper for elever med matematikkvansker, en opplæring som godt kan brukes på alle elever. Hun gir en innføring i prinsipper for planlegging og gjennomføring av god matematikkopplæring, og boken henvender seg til lærere, lærerstudenter og spesialpedagoger med arbeid i skolen. Forfatteren legger vekt på oppøving av innsikt, forståelse og ferdighetstrening i grunnleggende matematikk. Målet er at elevene skal oppnå funksjonelle matematikkunnskaper. Opplæring i matematikk er forankret i forskningsbasert teori som gir grunnlaget for det praktiske undervisningsopplegget. Med teorien som referanseramme får leseren innsikt i pedagogiske prinsipper for matematikkopplæring, illustrert ved beskrivelser og arbeidsmåter. Forfatteren ta utgangspunkt i ulike årsaksfaktorer for matematikkvansker. Hun gjennomgår diagnostisering og bruk av tester, differensiering av matematikkopplæringen i vanlige klasser, motivasjon og selvoppfatning, språkets betydning i og for opplæringen og bruk av IKT som læremiddel.
Bibliografi: s. 155-166
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*00142391
*007
*008070216 20022002 a a 00nor 2
*015 $a0129882$bBIBBI
*019 $avoksne$bl
*020 $a82-02-21819-5$bh.
*08231$a371.90447$zh
*090 $c371.9044$dH
*096 $a371.9044 H
*100 0$aHolm, Marit$jn.
*24510$aOpplæring i matematikk$bfor elever med matematikkvansker og andre elever$cMarit Holm
*260 $aOslo$bCappelen Akademisk$ccop. 2002
*300 $a166 s.
*505 $aBibliografi: s. 155-166
*520 $aMange elever syns matematikk er vanskelig. Forfatteren fokuserer på opplæringsprinsipper for elever med matematikkvansker, en opplæring som godt kan brukes på alle elever. Hun gir en innføring i prinsipper for planlegging og gjennomføring av god matematikkopplæring, og boken henvender seg til lærere, lærerstudenter og spesialpedagoger med arbeid i skolen. Forfatteren legger vekt på oppøving av innsikt, forståelse og ferdighetstrening i grunnleggende matematikk. Målet er at elevene skal oppnå funksjonelle matematikkunnskaper. Opplæring i matematikk er forankret i forskningsbasert teori som gir grunnlaget for det praktiske undervisningsopplegget. Med teorien som referanseramme får leseren innsikt i pedagogiske prinsipper for matematikkopplæring, illustrert ved beskrivelser og arbeidsmåter. Forfatteren ta utgangspunkt i ulike årsaksfaktorer for matematikkvansker. Hun gjennomgår diagnostisering og bruk av tester, differensiering av matematikkopplæringen i vanlige klasser, motivasjon og selvoppfatning, språkets betydning i og for opplæringen og bruk av IKT som læremiddel.
*650 1$aMatematikk$0spesialpedagogikk $1371.90447$1371.9044$2BS
*850 $aFauske
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening