Forfatter
Tittel Krenkelse i skolen - mobbing ens bakteppe
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Mobbeproblemet avtar ikke i skolen, tross mobbeforskning og antimobbekampanjer. Forfatteren av denne boka anbefaler skolene å legge vekk antimobbeprogrammene, og i stedet satse på den eksisterende pedagogiske kompetansen. Han lanserer krenkelse som et mer hensiktsmessig begrep for å forstå konflikter i skolen, og mener dette begrepet gjør det enklere å forstå det sosiale samspillet og de verktøyene som fremmer og hemmer konflikter. Boken viser at denne innfallsvinkelen gir rom for effektiv forebygging og håndtering. Boken henvender seg til lærere og lærerstudenter.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, internettadresser, noter, sammendrag
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001303nam 22002171 450
*00162296
*00520120321070000.0
*008 2012 a 00nob 2
*015 $a0281509$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-41904-9$bh.$cNkr 368.00
*035 $a(BIBBI)000281509
*08231$a372.15$zh$25
*090 $c372.15$dA
*096 $a372.15 A
*100 0$aAlberti-Espenes, Jostein$d1973-$jn.
*24510$aKrenkelse i skolen - mobbing ens bakteppe$cJostein Alberti-Espenes
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a192 s.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, internettadresser, noter, sammendrag
*520 $aMobbeproblemet avtar ikke i skolen, tross mobbeforskning og antimobbekampanjer. Forfatteren av denne boka anbefaler skolene å legge vekk antimobbeprogrammene, og i stedet satse på den eksisterende pedagogiske kompetansen. Han lanserer krenkelse som et mer hensiktsmessig begrep for å forstå konflikter i skolen, og mener dette begrepet gjør det enklere å forstå det sosiale samspillet og de verktøyene som fremmer og hemmer konflikter. Boken viser at denne innfallsvinkelen gir rom for effektiv forebygging og håndtering. Boken henvender seg til lærere og lærerstudenter.
*650 1$aMobbing $0før- og grunnskolen$1372.15$2BS$9nor
*900 0$aEspenes, Jostein Alberti-$zAlberti-Espenes, Jostein$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening