Fauske bibliotek

Kommunikasjon i relasjoner: samhandling, konfliktløsning, etikk
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Kommunikasjon i relasjoner: samhandling, konfliktløsning, etikk
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 610.73014 E
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2007
Noter
  • Kommunikasjon er sentralt i alt helsearbeid, både i relasjon til pasienter, klienter, pårørende og kolleger. Denne boken gir en grunnleggende innføring i kommunikasjon i helsefag. Boken har både teoretiske og mer praktiske kapitler. Den tar blant annet for seg spesifikk kommunikasjonsteori, relasjonsteori og mestringsteori, praktiske kommunikasjonsferdigheter som observasjon, aktiv lytting, strukturering av samtaler og konfliktløsning. Denne utgaven er revidert og utvidet med flere nye kapitler, blant annet om kommunikasjonsetikk og forandringsveiledning. Boken retter seg primært mot sykepleiere, men også andre helseprofesjoner kan ha nytte av den. 1. utg.: Ad notam Gyldendal, 1996 Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
  • 978-82-05-32689-7
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001445nam  22002411  450
*00175307
*00520110303234200.0
*008       2007           a     0    00nob 2
*015  $a0186929$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-05-32689-7$bh.$cNkr 499.00
*035  $a000186929
*08231$a610.73014$zh$25
*090  $c610.73014$dE
*096  $a610.73014 E
*100 0$aEide, Hilde$d1953-$jn.
*24510$aKommunikasjon i relasjoner$bsamhandling, konfliktløsning, etikk$cHilde Eide og Tom Eide
*250  $a2. rev. og utvidede utg.
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2007
*300  $a443 s.$bill.
*503  $a1. utg.: Ad notam Gyldendal, 1996
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520  $aKommunikasjon er sentralt i alt helsearbeid, både i relasjon til pasienter, klienter, pårørende og kolleger. Denne boken gir en grunnleggende innføring i kommunikasjon i helsefag. Boken har både teoretiske og mer praktiske kapitler. Den tar blant annet for seg spesifikk kommunikasjonsteori, relasjonsteori og mestringsteori, praktiske kommunikasjonsferdigheter som observasjon, aktiv lytting, strukturering av samtaler og konfliktløsning. Denne utgaven er revidert og utvidet med flere nye kapitler, blant annet om kommunikasjonsetikk og forandringsveiledning. Boken retter seg primært mot sykepleiere, men også andre helseprofesjoner kan ha nytte av den.
*650 1$aSykepleie$xKommunikasjon$1610.73014$2BS$9nob
*700 0$aEide, Tom$d1951-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerSamlingHylle
Ex2Utlånt02.05.2024Fauske voksen 610.73014 E